fredag 3 december 2010

Spomb

Då har man joinat den sköna skaran som spombar istället för bombar :-) För endast 95 kronor hos England Angling (med frakt). Kollade runt i Svenska butiker på nätet och där låg dem på runt 150-170 kronor. Anledning till att jag köpte en spomb är att jag ska börja förmäska med partiklar nästa år. Och med denna fiffiga anordning så slipper jag tillsätta groundbait eller andra tillsatser för att få partiklarna att stanna i spodden. Nu kan jag köra med min jästa fodermajs och chili hampa naturellt. Givetvis kommer jag även mäska med boilies. Men på detta viset slipper jag kanske förmäska upp 5-10 kg åt gången. Boilies växer inte på träd ju ;-)

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en klart vettig grej att bomba ut partiklar med.
    Ska bli spännande att höra ditt betyg på produkten.
    Hm men hur kunde du få ihopa det så billigt?
    Kollar man deras sida så kostar den ca 133,51 kr med dagens kurs på banken för bara Spomben utan frakt.

    SvaraRadera
  2. Kan väl säga att Tim gav en trogen kund lite julbonus ;-)

    SvaraRadera