fredag 4 juni 2010

Mäskat

Var ute innan idag och spanade lite i vattnet som ska fiskas nästa lördag. Tror att alla karparna snart lekt färdigt. Inne i den grunda viken som är kanske 30-100 cm var det gott om kärlekskranka karpar. Kul att se dem ha så roligt med varandra i solen och värmen. Häftigt att se dem på så grunt vatten som 30 cm oxå. Cruisandes och plaskandes :-) Efter den lilla titten så gick jag bort till den tilltänkta platsen och mäskade upp en rejäl yta. Efter en stund såg jag några karpar komma in för att kolla vad som hände. Bådar ju gott i alla fall. Kommer ej fiska in i den grunda viken då jag tycker att dem som leker ska få vara ifred. Själv hade man inte blivit så glad om någon började fiska i mitt sovrum när jag ska få till det :-) Bättre att låta dem som lekt färdigt komma in på min plats och äta av buffen :-) Kommer mäska på söndag och onsdag oxå sen är det nära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar