söndag 19 september 2010

1:a för i år

Då var man hemma efter ett kort pass i Bökestorpssjön. 1: blankningen i år. Usch!!!
Kommer tänka om helt och hållet inför mitt besök där nästa år. Enda aktivitet jag hade var en massa små blipp på 2 av larmen. Kommer bli flätlina på extra spolarna nästa gång och sen skickar vi in riggarna i "nategröten".
Nåväl. Nya tag till nästa pass. Ska tjata lite på Anders nu så han får till det med skräddaren igen. Jävligt sugen på ett pass där snart. Lillkillen vill hänga med oxå och då passar Skräddaren bra :-)

6 kommentarer:

  1. Och vi som ville läsa om om fin fångst dokumenterat med bilder här.
    Aja det är starkt att över erkänna blankpass för det gör vi alla för eller senare.

    Stressa inte Anders för mycket bara,jag var i kontakt med han i veckan och det lär nog dröja något med besked pga situationen för den ansvariga personen för dammen.

    SvaraRadera
  2. Äntligen! ;) Inte bara jag som blankar, puh! :D

    Trist att du inte fick fisk mannen men som Peter säger, det händer oss alla. Dock känns det lite bra för mig då du verkat mer eller mindre som stålmannen och alltid drar fisk.

    Nya tag inför nästa pass som du säger och ja, vi får hoppas på att Skräddaren blir öppen för fiske snart igen.

    SvaraRadera
  3. Blanka är en del av karpfisket. Bökestorpssjön är inte lik dem andra vattnen heller. Fått tipps varje gång om att fiska mot det döda trädet. Men som vanligt när jag lyssnar på andra inom karpfiske så går det käpp rakt åt helv...! Men efter lite observation vet jag nu var nästa placering blir. Synd bara att hela sjön är igenväxt och att karparna inte lämnar sina platser i smeten. Men flätlinan ska på och nästa år är det nya tag igen däruppe :-)

    SvaraRadera
  4. Heh, brukar tyvärr bli så, man skall lyssna med förstånd. Ta åt sig sådant som verkar vettigt men ändå alltid gå efter sina egna vibbar :)

    Jo dom har inte lagt speciellt mycket tid på att rensa upp där, dom har ju fullt upp med butiken ;)

    Tänkte dra ytterligare ett dagspass i Östra nu i veckan, risken för blankning överhängande men skönt att komma ut och skall fan lura upp dom dagtid till slut. :)

    SvaraRadera
  5. Morgonen är en bra tidpunkt i Östra. Kör över natten fram till 14 tiden ungefär. Så ska du nog kunna lura upp en eller en annan ;-) Lycka till...
    Själv dröjer det till Oktober innan nästa pass. Men man har en hel del annat att stå i oxå ju :-)

    SvaraRadera
  6. Blir astidig morgon för mig och sen så långt in på kvällen/natten som min tjurskallighet tar mig. Kanske rentav blir övernattning och en hel dag till om jag inte får något. ;)

    Jo, vi ska ju flytta snart har jag hört flickvännen säga... ;)

    SvaraRadera