torsdag 23 september 2010

Lönehöjning

Kul nyhet. Chefen tycker man är duktig och ger en mer pengar. Detta betyder att man har råd med nya beten. Har ej hunnit göra slut på mina vanliga Trigga än men det gör inget. Kan ha dem och förmäska med.
Mailade Tim idag och fråga om han hade Trigga Pineapple & N-Butyric hemma. Nix blev svaret, men för min skull skulle han ta hem 10 kg. Så fort dem kommer till butiken ska 5 kg skickas till mig. Sen sparar vi dem andra 5 kg i butiken till nästa löning. Sen får den oxå lämna England.
Dessa bullar är helt klart mina nya favoriter. Kommer aldrig mer använda mig av något annat bete. Såvida dem inte hittar på någon ny twist på Trigga vill säga ;-)
Hoppas bara dem hinner komma hem till mitt nästa pass i Oktober. Dem beställs nämligen enbart för min räkning direkt av Nutrabaits. Det kallar jag service.

Sen får man hoppas att det inte blir någon is i år eller nästa år heller :-) Temperaturen sjunker snabbt nu och karpen börjar äta ordentligt. Så var inte rädda för att mäska på lite ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad använder du för dip på Trigga Pineapple & N-Butyric

    SvaraRadera
  2. Vanlig Trigga. Men jag ska prova att skippa dippen nästa gång. Se om det blir någon skillnad. Vissa kör ju bara odippade beten. Kan kanske vara bra då dem inte luktar mer än dina free offerings ju. Antar att det kommer en dipp nästa år till denna otroligt fina bulle. Som sagt det kommer bli Trigga Pineapple & N-Butyric 4-life :-)

    SvaraRadera