fredag 18 mars 2011

Isfritt

Då var Östra öppet igen :-) Majsen luktar som om jag bränner hembränt :-) Ny lina ska på rullarna, förhoppningsvis i slutet av Mars (om Fiskekompaniet hunnit få in min förorder). Men innan min premiär så
väntar jag på att vädret stabiliserar sig lite och att Rögle premiären har varit. Har lovat barnen att dem ska med och bända båge ju :-) Sen bär det av för en hel del lodning. Kolla djupet och platserna nu innan man ska ut är A & O. Lodar aldrig under mitt pass. Allting ska sitta i knoppen. Under passet kastar jag ut med bara blyet på och känner in platsen innan jag "clippar upp" linan och vevar in för att sätta på min rigg för utläggning. På så vis kommer man alltid "spot on". Brukar även skjuta ut några bullar innan jag kastar ut och känner av. På så vis skräms eventuell fisk på platsen av mat och inte av bly. (snappat upp detta av Korda filmerna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar