söndag 17 april 2011

12kg

Var ute tidigt i morse för dagens mäskning. När jag kom fram blev jag lite besviken då jag såg att två bivvies var resta på min uppmäskade plats. Men det är ju inget att gråta över. Lagen om all jävlighet brukar ju drabba mig ofta ;-) Snacka med killarna som fiskade där. Den ena hade suttit sen fredags medans den andre hade fiskat sen lördags. Den sistnämnde berättade att han hade fått en fin spegel under natten. 12kg väger den. Fick se bilder i hans kamera men kunde inte se fjällteckningen ordentligt. Bad honom att skicka in rapport till Kompaniet eller Giganten så man kan se bättre. Detta kommer ju även locka dit lite fler seriösa karpfiskare. Bra då det försvårar för dem jävla karpätarna att smyga runt där. Efter lite snickesnack till så åkte jag hem för att återkomma senare och mäska då istället. Sagt och gjort. Vid 12 snåret var jag åter på plats och kollade upp precis vilka musselbankar jag tänker fiska på och mäskade upp dem rejält. Killarna som suttit där hade inte mäskat så mycket så då fick jag göra det ju ;-) En tråkig sak till var att rullen till mitt marker spö har knasat sig. Blir till att ta med den in till giganten nu i veckan och ta ett snack med dem. Som tur är har jag 2 extra rullar hemma så man klarar sig än så länge. En god nyhet är att Kevin meddelade mig att Bill lovat dem Trigga bullarna i veckan. Så har jag tur så hinner jag hämta dem innan mitt pass. Sen får man hoppas att min feber och halsont går över på 3 dagar med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar