måndag 2 maj 2011

Rögle riggar

Passa på att knyta några nya riggar till mitt och grabbens fiske i Rögle dammar. Valet blev denna gången Kaptor kurv shank stl 6 på 17cm långa tafsar. Dags att se om dessa pallar trycket eller ej. Blev riktigt besviken på Wide gape och skickade dessa i tunnan. Kurv shank ser lite hetare ut då den påminner lite mer om den krok jag brukar använda i mitt fiske. Så uppfyller dessa mina önskemål så kommer jag köra med dessa krokar när jag fiskar med mindre boilies. Kommer köra med 15mm banana nut crunch från dynamite och sen med mina gamla trogna vapendragare Trigga pineapple & N- Butyric 200mm på nått spö. Har hört att karparna i Rögle gillar banan mer än andra smaker. Kan ju oxå vara så att ett rykte har startats och sen fiskar alla med samma. Inte konstigt då att dem bara nappar på en viss sorts bete. Men vi får se vad tiden visar. Får först bli bra i armen och sen väntar horngäddan med ungarna innan Rögle får äran att ta emot oss :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar