söndag 29 maj 2011

Smått & Gott

Kollade runt på nätet för en sisådär 2 veckor sen efter "antitangle rigs". Hittade detta då.
Avids Pva metal clip heter dem och dem verkar helt underbara. Slut på trassel på riggarna. Brukar hända ibland för mig då jag kör med hel braid till mina riggar. Hur mycket man än kämpar med uppclippat så brukar det ske ibland ändå. Trassel alltså. Finns inget värre än att veva in på morgonen och mötas av trasslad rigg. Finns ju inte en chans i helvetet att en karp kan fastna på en sån. Men med denna nya uppfinning så ska det förhoppningsvis vara slut på dem problemen :-)
Fick hem dem med detta fin fina paket. Känns som man kommer handla av dem fler gånger. The Tackle Box.
Lite dyrare men ack så lyxigt att få ett tack brev med sin order + deras katalog som man kan sitta och dregla över när man inte har något bättre för sig ;-)
Sen var jag även inne på Giganten och hämtade mina efterlängtade Trigga P & N-B. Hög tid att dem kom då vi snart är inne i Juni månad. Visserligen har jag ej haft någon användning av dem än så länge då jag har lidit i cirka en månads tid av det ena och det andra. Får hoppas att man kan komma igång med träningen snart så man orkar kånka på grejerna ett tag till innan man beställer sin Compact Carp Porter :-)

                                                 Välfylld betes hylla :-)

1 kommentar:

  1. Riktigt nice vikter från Avid,jag har själv fått hem bland annat sådana från Leslies of Luton och lite andra Avid produkter som deras boiliestops.

    Metall clipen såg helt klart ut till att vara en vettig sak.

    Jag har bara inte haft tid och har en förbaskad röra i förrådet så allt har mer eller mindre slängts in.
    Har beställt lite diverse från England och Tyskland som blandannat spö,säng,väska.
    Med tiden lägger jag upp bilder osv på bloggen.

    Ps. än har jag inte fått tag i den andra ägaren av det nya vattnet,jag ska jobba på det.Annars kör jag på det första godkännandet.

    SvaraRadera