fredag 14 oktober 2011

Rögle nästa helg

Jepps. Nästa helg blir det ett litet pass mellan lör-sön. Får passa på nu innan helvetet brakar loss här hemma med köksrenovering och betongväggar som ska ner. Usch, blir inget fiske hela November ser det ut som. Får hoppas att isen ej kommit tills December, men med tanke på att vi redan e nere och nuddar nollan så verkar det döfött. Nåväl i veckan blir det en enkel förmäskning med lite spodmix bestående av chilihampa, otroligt jäst och spritstinkande fodermajs och lite boiliecrumbs. Tänkte mäska tisdag och torsdag så att dem förhoppningsvis är hungriga på lördag igen. Måste verkligen hålla igen nu med mäsken dessutom då det är riktigt jävla kalla nätter vi har och jag tror dem har en liten svacka i käkandet tills dem vant sig vid kylan. Får hoppas det hela går vägen och att armen pallar spombandet :-)

2 kommentarer:

  1. Det blir en utmaning och jag hoppas jag får läsa lite om vinterkarp när väl ditt pass är över.
    Vad säger man,skitfiske! Nog ska dom inte motstå lite het chillihampa.

    SvaraRadera
  2. Hoppas oxå på en köldstel karp. Hade varit kul. Annars blir det kanske inte fler i år. Efter detta passet drar köksrenoveringen igång och jag har lovat att hålla mig hemma under tiden som det sker. Men kanske Kung Bore inte har kommit i December och då blir det ett pass då med :-)

    SvaraRadera