söndag 9 maj 2010

Andra passet för i år

Äntligen fick man komma ut och lufta sig igen. Underbart väder med knappt någon vind och med lite svaga regnbyar mest hela tiden. Såg många rullningar borta på grundet oxå. Även utanför min plats. Lade därför två spön på dem två olika ställena och sen ett på min uppmäskade plats. Alltså den platsen som jag mäskat i en veckas tid nu. Första runnet kom ca 00:15 och den följde med ganska så snällt in. Men sen brakade helvetet lös. Stångningar och rusningar avlöste varandra. Men efter en stund stod jag som segrare.


8,54 kg vägde den. Blev till att ta bild i mörkret då det är en massa växtlighet en bra bit ut innan det störtar ner till ca 4 meters djup. Hade ingen lust att gå och tappa den med säcken i vattnet.
Nästa run kom ca 06:12 och denna bjöd på en pigg fajt med. Fast den ville inte hela vägen in. Satte sig i växtligheten en bit ut. Men hård press följt av lite frilina så var den loss igen och i håven en stund senare.
 

5,42 kg vägde denna vackra skapelse. Lite kul är att jag tog denna för 2 år sen. Då på 4,2 kg. Alltid kul att träffa på en gammal vän :-) Jätte lätt att känna igen den då den har ett helt runt fjäll som kan ses på fotot. Den störste tog jag på en singel 20mm The Source bulle med cirka 35-45 bullar av samma smak runtomkring. Den mindre tog jag på en 20mm The Source bulle fiskad som snöman med en 15mm banana/nutcrunch popup. Även här med cirka 35-45 bullar av The Source spridda omkring. Luktar riktigt gott dessa popups. Nästan så man vill smaka själv :-)
Nåja nu väntar man bara på att se om man hinner ut en sista gång i detta vattnet igen innan det stängs. Tråkigt för man har liksom ett band till dem små liven känns det som :-)

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder!
    Och snacka om lyckat fiske med spänning.
    Jag håller med dig,hoppas det kan förhandlas något om vattnet till en bra utgång för oss karp intresserade.
    Tiden är knapp nu.

    SvaraRadera
  2. Jepps. Ska ringa Matts i veckan eller nästa vecka och snacka lite med honom :-) Försök hinna med ett pass så fort ditt tält och grejer kommit ;-)

    SvaraRadera