söndag 2 maj 2010

Mäskning och röjning


Då har man slängt ut lite fodermajs över den nya tilltänkta platsen. Underbart med vinden i ansiktet samtidigt så man fick sig en chans att provsmaka lite :-)



Två blivande karpmetare, hoppas jag. Tösen har varit med några gånger förr. Lillkillen ska med någon gång i Östra i sommar :-) Bra med hjälp när man ska bella ut några kilo bullar. Här pappa, ta mina hörde man hela tiden :-)



Musselrestaurangen är hittad. Tror att jag kände en massa musslor på botten när jag lodade. Sen kollade man en bit ut från vassen så såg man en hel del av dessa godsaker. Förstår nu varför dem växer så det knakar i detta vattnet. Måste innehålla en hel del protein. Musslorna alltså. Förra året fick jag några karpar som sket ut musselskal i säcken. Kan bara tänka mig hur det känns :-)



Tråkig syns som jag såg vid min gamla fiskeplats i detta vattnet. På långbryggan satt detta tackel fast. Flätlina på några meter. Sen leadcore, 70g sänke kurv shank hook och en Nash bulle på håret. Gissar på att det var ganska nyligen det fastna där. Synd bara att den som satte det där inte kunde palla sig ut och ta loss det. Om en fisk kommit så hade den blivit där ett tag kan jag tänka mig. Sen hittades den lilla wobblern av min tös borta vid tältplatsen. Så jävla tråkigt att se. Ta med skiten hem i stället!!!



Ska inte se ut så här!!!

1 kommentar:

  1. Det är rätt,det ska börjas i tid med att lära barnen fiska karp.

    SvaraRadera