lördag 16 oktober 2010

Blank

Då har man blankat igen. Men det var kanske väntat med -3 på natten. Hade jag suttit längre under lördagen så hade kanske en strykar karp kommit upp. Men jag tror jag tacklade det hela fel. Såg en karp rulla i ytan 2-3 meter ut från min plats och la ett spö där med en pva bag och 5-7 boilies runt mitt krokbete. Men då inget hände under en timmes tid så la jag om det spöet på samma plats som gav fisk sist jag var där. Detta skulle jag nog ej gjort då ingen av dem platserna jag fiska sist gav ifrån sig fisk denna gången. Men så är det. Allt har sin tid och även karparna. Har ej fiskat så mycket i Östra då det skedde en karpdöd där samma år som jag började meta karp. Sen började jag meta där igen förra året som resulterade i 3 karpar under mina 3 pass jag satt där. Men jag tror att jag ska loda lite mer och kolla av vattnet ännu noggrannare några gånger. Kommer enbart fiska morgon till kvällspass nästa pass innan isen. Ingen mening att ligga ute i minusgrader när det inte kommer hända något ändå :-) På dagen är det som varmast ju ;-)
Nästa år kommer jag nog bara att fiska i Östra och förhoppningsvis revanch i Böke och ett 2 dagars pass i Tunnbyholmssjön. Men efter många pass i Östra så kommer man lära sig rytmen där oxå. Ny taktik gäller inför nästa besök i alla fall, även nya bullar. Då ska väl Tim ha lyckats skicka rätt :-)


Trots kylan så var det en jätte härlig vy man vakna till :-) Det är därför jag älskar Karpmete. Inte bara för chansen att fånga en vacker fisk utan även allt pill och plock med grejer och camping livet.

Mitt Hem Vid Sjön...

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att vakna upp till dessa vyer.
    Sist jag var ute vid Östra så var det riktigt tjock morgondimma,man såg bara någon meter framför sig.
    Riktigt härlig o trollsk upplevelse.

    SvaraRadera
  2. Det kommer fler turer som du säger, mot nya karpar! :)

    SvaraRadera