onsdag 27 oktober 2010

Nya beten


Jaha, fick veta av Tim idag att mina Trigga Pineapple & N-Butyric inte alls har blivit rullade :-( Dem vet ej heller när dem kommer bli det. Jävla Nutrabaits. Varför gör dem en beroende av deras beten för att sen bara skita i kunderna. Får hoppas dessa bullar blir lättare att få tag nästa år eller att dem börjar rulla snart.
Fick krypa till korset för Monster Crab då dessa var min favorit innan jag upptäckte Trigga :-)
 Så ett samtal till Sportfiskepoolen och 3 kg Monster Crab kommer innan veckan är slut :-)
Dem luktar riktigt gott tillsammans med en Monster Tigernut pop-up fiskad som snöman. Riktigt het kombo ;-) Nåväl nu har man beten till nästa pass. Men å andra sidan så har man några kg av det ena betet efter det andra nu i beteshörnan. The Source, Monster Crab, BFM Pineapple & N-Butyric och Trigga.
Men dem kommer bara användas inför förmäskning och under dagspassen var man bara fiskar med pva bags som mäsk. Bara att blanda i lite olika smaker i Korda Krusha och sen ge den en snurr eller två. Sen har man prima boiliecrumbs till sina Pva bags :-)

Har du ingen Krusha så köp en! Otroligt smidig och snabb på att förgöra dina hårda boilies till smulor :-)

4 kommentarer:

  1. Krusha är ett klockrent redskap,använder mig också av sådan när man gör små godispåsar till karparna.
    Hade inte DD Bait Pineapple & Crustacean varit en bra kompromis sålänge till Trigga - ananas?
    Överhuvudtaget boilies spetsade med ananas tycks vara heta.
    När du gör en snöman,vad använder du dig av för storlekar på boilies?
    Är inte popupen mindre då eller balanserar du upp det så betet presenteras snyggt för karpen.

    SvaraRadera
  2. Hej Peter. Jag använder mig av 20mm bottenbete och toppar med en 16 eller 18mm popup. Har provat att fiska med 20mm bottenbete och en 20mm popup oxå en gång i tiden med gott resultat :-) Vad jag brukar göra är att jag tar en kniv och skär av en liten bit av bottenbetet och likadant gör jag på popupen. Sen passar dem jättebra ihop. Ser mer ut som en snögubbe då ;-)Men det är inte i alla vatten man lyckas med snögubbar. Har ej fått en enda karp på snögubbe i Östra till exempel. Vet ej varför men brax har jag fått på dem. Brukar prova med två spö fiskade på samma plats och med singelbete på det ena och en snögubbe på det andra.
    Kommer prova en snögubbe i Östra på mitt nästa pass och se hur dem reagerar nu när det är kallare :-)

    Ha det gott...

    SvaraRadera
  3. Glömde att säga att inget kan ersätta Trigga Pineapple & N-Butyric. Den doftar underbart. Inte likt andra Pineapple doftande bullar på marknaden. Prova den och du kommer förstå ;-) Nästa år kommer jag köra uteslutande med denna om jag bara får tag på den :-)

    SvaraRadera
  4. Krushern är riktigt trevlig ja, min är för tillfället uthyrd till engelsman som är nere och fångar jättar i Frankrike :)

    SvaraRadera