måndag 2 augusti 2010

Mäskat


Då var 1:a mäskningen inför helgens pass avklarat. Cirka 2 kg Source och 2 kg Trigga åkte ut på två enligt mig heta platser. En plats inne vid några träd som växer ut i vattnet en bit och en plats på en platå med en massa musselbankar. Under mäskningen såg jag några karpar rulla lite i vattnet på den ena platsen. Det lovar ju gott. Ska ut igen på onsdag och mäska en gång till innan fredag då jag ska fiska. Blir samma metod då. Men jag kommer nog dra ihop den ena platsen lite bara. Sen passade jag på att vada ut och såga av ett gammalt dött träd som låg ut en bit i vattnet på min ena tilltänkta plats. Lite tråkigt om man fått en karp på den platsen och sen fått fast den där ju. Inget som stör biotopen precis. Bara en tradig snag som låg längs vassen :-) Sen innan jag åkte hem fick jag köra bort 2 tjuvfiskare oxå. Tradigt att dem ska finnas överallt. Jävla as är vad dem är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar