fredag 13 augusti 2010

Nya grejer beställda

Då har man beställt 2 nya banksticks. Det blev 2 Ron Thompson. Har redan 2 sen innan men den ena är skadad och kan ej dras ut längre. Så teleskopsfunktionen i den är ur funktion kan man säga. Sen blev det ett Net Float oxå. Har funderat länge på om man behöver ett sånt och nu blev svaret till sist JA. Kommer underlätta vid håvning har man hört och läst. Ska bli kul att få prova och se om där blir någon skillnad :-) Går även och planerar i mitt lilla huvud inför mitt pass i Bökestorpssjön i September. Man får ju ha något vettigt att tänka på när man slavar sig igenom arbetet i fabriken ;-)

2 kommentarer:

  1. Bökestorpssjön låter klart intressant men lite svårfiskat som du beskrev,kanske blir det bättre med hjälp av gräskarpen.

    Kanske blir jag helt såld på 3,0 spö men kanske heller inte helt lätt att bli av med sina Fox warrior XT 2,75 spö då för en rimlig peng om man skulle besluta att även byta dem.
    Ska man sen köpa nya spö så är man vips uppe i ett par tusen.

    SvaraRadera
  2. Spara pengar och köp 2 till 3lb spön sen. Ett av 2,75 spöna kan du ju ha som marker rod och det andra till att meta på ytan med :-) Jag har sparat mina gamla 2,75:or. Det ena av dem har jag som marker rod. Alltid bra att veta vad man fiskar på för botten och veta djupet. Alltid ett tidsfördriv att bara åka ut till ett vatten och ställa sig och kasta runt på lite olika platser så får man en bättre helhetsbild av sjöarna och dem olika swimmen ;-) Kommer säkerligen köpa ett speciellt marker spö när man får råd och då kommer jag använda mina gamla spön till ungarna om det är så att dem vill med ut och fiska när dem blir större. Hoppas detta hjälpte lite. Ingen anledning att sälja dem gamla. Finns alltid något nytt användningsområde för dem ;-)

    SvaraRadera