tisdag 10 augusti 2010

SKK

Då är man snart medlem i Svenska Karp Klubben. Känner sig lite tvungen att gå med nu när man kanske hamnar i årsboken :-) Sen är mitt intresse för karp så pass stort att mina 200 kronor om året med glädje betalas när man vet att dem investeras i nya karpvatten och nya karputsättningar i Svea Rike.
Har även börjat fundera lite inför nästa pass. Vet ej riktigt när det kommer bli av men jag tippar på September månad. Lillkillen fyller snart år och Fjällan hade några utekvällar planerat nu ju :-) Man ger och man tar.
Nåja mitt nästa pass kommer säkerligen läggas i Bökestorpssjön. Fiskat där 2 gånger tidigare och blankat båda gångerna. Mycket svårfiskat vatten tycker jag då det är mycket växtlighet och botten är full av trädgrenar, pinnar och löv. Otroligt äcklig stinkande botten förhållande. Men där planterades in gräskarp förra året så man kan ju hoppas att dem gjort lite nytta nu.

3 kommentarer:

  1. Var meddlem där för nåt år sen men tyckte det stod lite stilla där.
    Infon som är kodad finns att tillgå liknande info på andra sajter.
    Iförsig en god gärning med 200 kr bidrag till karpvatten osv.
    Kunde skapats fler vatten här nere bara närmare oss.

    SvaraRadera
  2. Det håller ju du på med. Har ju sett att du har gjort någon utplantering ;-)

    SvaraRadera
  3. Japp det stämmer i ett vatten som jag fått tillåtelse av ägaren då där redan går karp sen innan men han var inte främmande för nya blodsgener.
    Där av har han fått några karpar från ett Landskrona vatten som annars fisken blir mat för östlänningar,känns bättre rädda några karpar från middagsbordet och ge dem en chans att få växa till sej och sen få smaka på delikata boilies.

    SvaraRadera