lördag 23 juli 2011

En till från barnkammaren

Stack ut till Östra igår igen. 12:an gäckar mig fortfarande. En vacker dag ska den bli min!!
Var framme vid 16:00 tiden och började resa tältet då jag ej ville ha allt blött. Tunga regnmoln som lurat mest hela tiden nu på sistone ju. Spöna var ute vid 17:00 tiden och redo för action. Valde att mäska på rejält och drog i en ca 130 bullar över mina spön. Denna gången fiskade jag lite närmre trädraden för att se hur det var. Men vid 21:30 vakade en stor karp till vänster om mig vid lite sjunkna träd. Flyttade ett av spöna dit för att se om det gav något. Men nix inget på det spöet. Däremot drog det iväg klockan 01:00 på spöet närmst trädraden. Bra press hela vägen in då jag ej vill sätta den i träden ju. Väl inne vid håven fick den sen sprattla av sig lite. Den blev nog förvånad över att bara få simma snällt in hela vägen. Men till sist blev det håven och vägning samt fotografering. En jätte fin linjär spegel karp på 2,61 kg. Även denna kommer göra mig jätte glad om en 3-4 år när den vuxit till sig lite mer igen :-)
Sen efter omlägg av spö så började det ösa ner från himlen och så fortsatte det ända tills jag kom hem. Tråkigt med regnet då jag har märkt att det verkar döda all chans på action i Östra. Kommer försöka hålla mig lite i skinnet nu och vänta in lite finare väder. Tror Augusti blir bättre :-)

5 kommentarer:

  1. Än ett stort grattis!
    Du bevisar att det finns fina fiskar i Östra och du synar dom en efter en.
    Keep on rocking!

    SvaraRadera
  2. En efter en kommer småttingarna upp ;-) Nu väntar jag lite innan nästa pass. Sen ska 12:an upp ;-)

    SvaraRadera
  3. Ps vad använder du för kamera?
    Har du haft fotoassistans när du fotograferat karparna?
    Behöver tips på vettiga kameror.

    SvaraRadera
  4. panasonic dmc-tz5 digital kamera. sen har jag den på ett bankstick med en hemmagjord kamera adapter. tar en liten bult i samma storlek som gängan i banksticken och svetsar ihop den med en mindre bult som passar i kamera gängan. sen är det bara till att dra igång självutlösaren och hålla upp fisken å le :-)

    SvaraRadera
  5. Låter klart som en vettig lösning,ska kika på det.

    SvaraRadera