onsdag 6 juli 2011

Mäskat & Badat

Hemkommen från lodning och mäskning samt badtur. Hittade mina tilltänkta platser lätt och märkte att växtligheten ej har skjutit i luften. Hittade ej stocken som jag brände en i sist jag fiska där. Men karparna hittar den. Det e ju det viktigaste (för dem och för spänningens skull). Var riktigt behagligt i vattnet. Fick bada ut en bit för att kunna kasta dit jag tänkt fiska ju. Massa vatten som fallit dem senaste dagarna och det märks. Förra året vid denna tiden så stod man på torra land när man kasta dit :-) När jag stod och skickade ut boilies till måsarnas glädje så hoppade lillkarpen en meter från mig i vattnet. Shiiit. Både jag och ungarna hoppade till. Lämnade lite boilies till honom/henne innan vi stack därifrån för att bada i havet istället. Kommer mäska på fredag klockan 3 på morgonen och sent på söndag kvällen för att ej locka in dem bevingade rövhålen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar