söndag 10 juli 2011

Sista mäskningen

Då var man hemkommen från den 3:e och sista förmäskningen för denna gången. Trodde att jag skulle få va ifred men nog faaan kom dem flygande R-Hålen igen. Med lite taktik i mäskningen så tror jag att det gick bra. När jag stod och mäskade så hoppade en karp till höger om mig så jag la in lite till den med. När jag nästan var färdig så rullade en stor karp sig i ytan ca 1-1,5 m framför mig. Otroligt häftigt. Så i med lite boilies där med. Lite ska dem ha för att dem e så snälla och visar sig. Kvällstid e bästa tid för att se karp i Östra. Dagtid ser man dem mest stryka runt och sola men på kvällen så visar dem var dem brukar äta. Måste börja prova fiska lite andra swim i Östra snart så man lär sig var man ska fiska dem oxå. När jag åkte hem så blev det till att ta med sig skräp som vanligt. Har ju varit helg och några lata jävlar hade lämnat kvar sitt skit.
Nu är det bara 2 dagar kvar tills man återigen får njuta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar