söndag 14 november 2010

2-1 till Östra

 Kom fram till Östra vid 05.30 imorse. Ser att där står en bil på parkeringen och bestämmer mig för att bara gå ner en sväng och kolla Stiffen innan jag börjar asa dit grejerna. Tråkig syn möter en när man kommer fram. Bivvie uppe och min tilltänkta plats fiskas. Men det är inget man kan göra åt det. Bara att bjuda på röjningen och mäskningen. Tillbaks i bilen fundera jag på att sticka hem men ändrade mig då jag ändå hade gått upp så tidigt. Hade det gällt en övernattning så hade jag skippat det hela och mäskat en vecka till och fiskat nästa helg helt enkelt. Men nu gällde det bara ett dagspass så jag körde bort bilen till bommen och bar ner grejerna till Roten istället. När jag lagt ut allt och satte mig för att äta frukost så såg jag hur dem fotade flitigt borta på Stiffen. Min mäskning hade funkat i alla fall. Nåja mina musselbankar vid Roten skulle väl oxå kunna locka till sig någon karp. Klockan 12 la jag om 2 spön till 20 m innan trädraden rakt ut. Önskar att jag kunde komma närmre men så vass e man inte än på att kasta. Tippar på att det är en cirka 100 m ut dit. Anledningen att jag la om dessa 2 spöna var för att jag sett en stoooor karp rulla i ytan vid trädraden. Denna måste väga mer än 10 kg för det var ingen liten rygg som var uppe och vände. Efter ytterligare 5 timmar i regn så packade jag ihop utan att fått något denna gången heller. Östra verkar vara svår fiskad nu när vintern närmar sig. Men skam den som ger sig. Kommer försöka få in en övernattning i början av December. Om inte isen stoppar mig och då ska jag väl ändå få prova Stiffen :-) Sen får man hoppas att Skräddaren har öppet nästa höst/vinter. Mer karp = lättare att få kontakt i dem kalla temperaturerna oxå :-)

2 kommentarer:

  1. Lite trist!
    Kolla du inte med dom sen vad de hade fått?
    Östra är nog tufft nu men det var ändå trevligt att du såg nån rullande karp.
    Nångång när man varit där har det inte synts till något alls.

    SvaraRadera
  2. Kunde inte kolla eftersom jag redan fiskade. Sen kom dem aldrig bort till mig när dem stack hem.

    SvaraRadera