torsdag 25 november 2010

Hampa & lampa


Då ligger hampan i blöt med sambal olek. Hett ska det va ju. Kommer spodda ut detta meb boiliecrumbs, tigernötter och sweetcorn under Söndag, Tisdag och Torsdag. Sen kommer det även spoddas under fisket på Lördagen. Hoppas bara isen håller sig borta nu :-)


Läste om denna fin fina pannlampa i tidningen igår och blev ursugen. Min pannlampa har nog börjat sjunga på sista refrängen tror jag och denna har ju vunnit pris för att den visst är så otroligt bra. Helt vattentät är den oxå. Sen ska den visst avge ett rejält sken. Olika ljuslägen givetvis :-) Har dem den i lager så blir det till att köpa...

2 kommentarer:

  1. Hampan blir nog en riktig killer som de kommer ha svårt att motstå.
    Vart köpte du hampan? Hade varit fint med lite större förpackningar.
    Inte många ställen i år som jag sett det i butik och oftast är det då halvt till ett kg's förpackningar.
    Djur& Natur-butiken i Staffanstorp har kanske lite gott.
    Jag hitta på blocket - svenska foder ,de har 30 kg säck med majs och foderärtor ,sistnämda tror jag med säkert funkar fint på karp.
    Gäller och bunkra på lite,bra och billigt mäsk.
    Just fodermajs har jag några vänner som har bra erfarenhet av vid både mäskning och som bete.

    SvaraRadera
  2. Köper min hampa på Svenska Foder här hemmavid :-) Vanligtvis i 5kg påsar. Har för mig att dem säljer i 25kg säckar med. Som sagt så spoddar jag vanligtvis inte så jag köper ej så mycket partiklar men när jag gör det så är det där jag handlar :-)

    SvaraRadera