torsdag 4 november 2010

Östra

Tog en liten promenix ute i Östra idag och spanade in Stiff-Rigg. Har aldrig fiskat denna platsen förr då den oftast är upptagen. Där såg riktigt hett ut med lagom kastavstånd till trädraden. Ska nog ut på söndag och loda av området lite så jag vet vad jag fiskar mot och så man får ett humm om hur nära träden man vågar fiska. Sen blir det till att fiska helt locked up och med vadarna på så man bara kan dra och dra tills karpen ligger i håven. Hellre ett hookpull än att dem får lina och går fast i trädraden. Ska bli kul och se hur det går. Bara dem eller den inte får upp farten så ska den nog vara lättare att stoppa och dra in :-) Kommer bli kul att se hur det går med matlagningen och spövaktning på samma gång :-) Den som lever han lär...

3 kommentarer:

  1. Inga Trigga men verkar vara liknande eller snarlikt.Kanske kan vara en bra konkurant till Trigga pineapple & N-butyric.
    Finns tydligen i skrikiga färger med.
    Ta en titt in på sidan och botanisera dig bland vad de har att erbjuda.
    Pineapple and n-butyric
    http://visionbaitsinternational.co.uk/

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset men det är fortfarande triga varianten jag vill ha :-) Sen gillar jag inte skrikiga färger heller. Ju mer man kan få boilien att likna botten desto bättre tycker jag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller nog med där faktiskt,skrikiga färger kanske kan tolkas på olika sätt som en varning för fara eller nyfikenhet.Frågan är hur karpen uppfattar färger men även dofter.
    Ett så naturligt färgat bete är nog att föredra men som ändå kanske sticker ut med en unik smak,doft.

    SvaraRadera