onsdag 17 november 2010

Nästa köp

Efter att sett och läst Luis inlägg om Smartcast så har jag bestämt mig för att spara pengar till en sån här jag med. Sen kommer man lägga långa dagar vid strandkanten på alla swimmen i Östra för att verkligen kartlägga botten där ute. 2295:- går den loss på så det får bli efter jul då. Ska ju handlas julklappar till småttisarna nu snart. Sen fyller man snart år och då är det partaj några helger i rad :-)
En annan tråkig grej är att det verkar som om vintern kommer nästa vecka. Vissa dagar ska det visst ej lämna minusstrecket :-(
Får hoppas det håller sig isfritt i alla fall... Annars får man kolla emaljen i badkaret med smartcasten ;-)

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag förmodar att det är Humminbird Smartcast RF15e du har tittat på?
    Vet du om där är någon skillnad på RF10e och RF15e?
    Jag kan inte hitta någon vettig info om det skiljer dem åt.
    Tyvärr verkar inte RF10e längre vara lika lätt att hitta längre och är föregångaren till nya RF15e.
    Verkar klart intressant "verktyg" i att kartlägga sjöar,dammar och deras bottenstruktur.
    Kan man sen också loda in någon karp så är det ju rena julafton.

    SvaraRadera
  2. Jepps. Det är rf15e jag ska ha. Den är lika bra som 10e om inte bättre. Kommer köpa min efter jul någon gång :-)

    SvaraRadera
  3. He he samma svar som jag fått från annan källa,lite svårt att få fram infon om vad som skiljer dem från varandra mer än beteckningen 15 eller 10.Och att 15e ska vara den senare från dom.
    Får inte fram infon vad som skiljer 10e från 15e.

    Jaja vi får väl kolla skillnaden sen,jag köpte en ny 10e i förgår för 700 kr så nu väntar jag på att den ska hämtas ut på posten.

    SvaraRadera
  4. Det var billigt. Var hitta du den?

    SvaraRadera
  5. Jag klapp den på en annons,killen hade vunnit den i någon fisketävling och aldrig använt den och har inte glädje av den till sitt fiske så jag kunde inte låtabli att slå till på det priset.Ny i kartong så jag hoppas det blir bra.
    Ja annars kostar de som du skrev 2295 :-
    Ännu en pryl bland prylarna.

    SvaraRadera